Ігри зі снігом

1. "Сніговички"

Зовсім не обов’язково ліпити великих сніговиків.  Можна зліпити мініатюрних сніговичків та прикрасити їх шарфом з невеликих ганчірочок, гудзиками, шишками або жолудями, які ви заздалегідь підготували вдома. Цих сніговиків можна буде потім залишити в якихось несподіваних місцях – на дереві, на лавці, на підвіконні).

Ви теж можете створити свою колекцію! Фотографуючи їх на память.

 

2. "Снігові фігури"

 

І крім сніговиків можна адже ліпити все що завгодно!)) Просто дайте волю своїй фантазії

3. "Малювання на снігу" 

Візьміть з собою на прогулянку фарби. Можна підфарбувати сніговиків. Намалювати їм щічки, одяг. А ще можна підготувати пульверизатори з водою, в якій розведені фарби або харчові барвники. 

4. "Сніжки"

Намалюйте на стіні або прямо на снігу мішень і намагайтеся потрапити в центр. Можна спробувати кидати з закритими очима. І ще змагатися на дальність кидка в висоту або в довжину.

5. "Арт-об’єкт з сніжок" Придумайте і здійсніть свій арт-об’єкт.

6. "Ліхтар з сніжок"

Такі ліхтарики дуже поширені в скандинавських країнах, але у нас чомусь зовсім не відомі!
А зробити їх простіше простого – просто укладаєте пірамідку з сніжок, а всередину ставите свічку.

 

7. "Малювання снігом" та ліплення фігурок зі снігу"

Снігом можна малювати на парканах, стінах і деревах.

 

8. "Снігові лабіринти"

Снігові лабіринти можна знайти випадково або зробити їх самим

9. "Сліди"

З слідів можна робити різні картини, писати букви і цифри. А малюкам можна запропонувати просто ходити, наступаючи на ваші сліди.

Ходіть дрібними кроками або, навпаки, широкими, петляйте і стрибайте.
Потім можете помінятися ролями) Це так нехитро, але дітям дуже подобається

10. "Хатинка та фортеця зі снігу" за допомогою різних форм.

Памятка для вихователів із проведення фізкультури

Структура  занять з фізкультури на свіжому повітрі

1. Підготовча частина

Мета: активізувати увагу дітей, забезпечити фізіологічну підготовку дитячого організму до виконання основних фізичних навантажень, сприяти розвитку швидкості реакції, формувати і закріпити навички різних видів ходьби та бігу.

Вправи підготовчоі частини:

·         Шикування в шеренгу (у холодну пору року не проводити).

·         Різні види ходьби в поєднанні із дихальними вправами.

·         Повільний біг (2-4 хвилини).

·         Ходьба, поєднана з вправами на відновлення дихання.

·         Перешиковування для виконання загальнорозвивальних вправ (5-7 вправ ).

·         Перешикування в колону.

·         Біг у середньому темпі (2 хвилини).

·         Ходьба, поєднана з вправами на відновлення дихання.

 

·         2. Основна частина

·         Мета навчання з подальшим удосконаленням основних рухів та розвиток фізичних характеристик дітей.

Вправи основної частини:

·         Виконання одного із основних рухів (новий або складний за фізичним навантаженням чи координацією).

·         Біг у середньому темпі (2 хвилини ).

·         Виконання  різних відомих дітям основних рухів (2-3рухи).

·         Біг у повільному темпі (2-3 хвилини ). Гра з великою рухливістю (естафета).

 

3. Заключна частина

Мета забезпечити поступовий перехід від збудженого стану до спокійного.

Вправи заключної частини:

·         Повільний біг (1-2 хвилини).

·         Ходьба.

·         Виконання кількох вправ на дихання.

Структура заняття з фізкультури у дитячому садку

*Вступна частина (2-3 хвилини).

·         шикування дітей у колону або шеренгу за зростом.

·         повідомлення короткого змісту заняття(усередній групі здругої половини року),

·         різноманітна ходьба та короткочасний біг.

*Підготовча частина (4-10 хвилини)

·         -комплекс загальнорозвиваючих вправ.

*Основна частина (12-20 хвилин),

·         основні рухи,

·         рухливі ігри.

*Заключна частина (1-5 хвилин).

·         ходьба в повільному темпі,

·         вправи на релаксацію,

·         підбиття підсумків заняття, зауваження щодо виконання завдань, поведінки дітей (як варіант в старшій групі).

 

Масаж долоньок горішками

Вихователь:Усадочок ми підемо

І горішки там зберемо.

Візьмем в ручки раз і два-

Скажем чарівні слова.

Ви,горішки,нас гартуйте,

Від хвороб усіх лікуйте.

В ручках будем вас качати,

Свій масаж розпочинати.

Заховали,показали

І в долоньках покачали,

Пальчики усі назвали.

Намалюєм на долоньці

Сонечко кругленьке,

Промінці пряменькі!

А на другій долонці намалюємо товариша Сонечка-Колобка:

Він кругленький,як сонечко,

Він жовтенький,як сонечко,

Веселенький,як сонечко.

Колобок по доріжці покотився,

В нашій ручці зупинився.

Ось масажу і кінець.

А хто робив його-молодець!

 

«Шишковий масаж»

Наш ведмедик косолапий

Об ожину вколов лапу,

Треба лапу лікувати

І масаж свій починати.

1.Наші ніжки прудкі,переганяють одна одну.(Ступні ніг розміщені на шишках,почергово висовуємо ноги та повертаємо їх у вихідне положення).

2.Ніжки стрибають.(Почергово піднімаємо та опускаємо ніжки на шишки).

3.Наші ніжки притомились трішки,хай відпочинуть.(Катаємо шишки від кінчиків пальців до колін і назад).

4.Шишечки заховалися .(Згинаємо ноги в коліні,тримаючи при цьому шишки в згині колін).

5.Подякуємо нашим шишкам.(Погладжуємо шишки всією долонею рук).

 

«Грайливі шишки»

1.»Ведмедики миють лапки»-прокочуємо шишки між долонями.

2.»Силачі»-шишки тримаємо в зігнутих долонях,піднімаємо та опускаємо пальчики на шишки.

3 «Гойдалка»-прокочуємо шишку по руці від пальців до ліктя й назад.

4. «Крокують пальчики»-ставимо шишку,тримаємо зверху однією рукою,пальчики іншої руки «крокують»знизу вгору,міняємо руки.

5. «Шишка заблукала»-згинаємо ноги в колінах,шишка під коліном,опускаємо,змінюємо ногу.

6. «Шишка веселиться»-плескаємо по шишці долонями,зовнішньою стороною.

7. «Шишка ходить по руці»-прокочуємо шишку однією рукою по іншій.

8 «Заховаюсь»-беремо  шишку в кулак і затискаємо.

9. «Погладжу шишку»- однією рукою тримаємо ,іншою гладимо,міняємо руки,

Каштановий масаж(можна жолудями)

1.Каштани заховалися в кулачок_притискаємо каштани кулачками,

2.Долоньки покотили каштани,

3. Каштани вітаються з пальчиками-затискаємо каштан між пальцями,

4.Каштани танцюють-катаємо каштан між долонями коловими рухами,

5.Каштани  «танцюють»-катаємо каштан між долонями коловими рухами,

6.Каштани «дзвенять»-беремо каштани в долоні,трусимо ними, 

Масаж зубною щіткою.

 

1.Погладити по черзі то ліву,то праву руку з внутрішнього та зовнішнього боків.

2.Постукати щіточкою по руках.

3.Погладити щіточкою шию спереду,ззаду та з лівого і правого боків.

4.Постукати щіточкою шию з різних боків.

5.Коловими рухами промасажувати щіточкою руки та шию.

 

 

Масаж для очей.

 

1.Закрити очі та вказівними пальцями погладити їх.

2. «Походити вказівними пальцями по очах».

3. «Пожаліти» оченята.

4.Повільно закрити очі та розкрити їх- «спляча красуня».

5.Міцно заплющити очі та розплющити їх.

6.Покліпати очима.

7.Закрити очі долонями- «відпочинемо».

 

 

Масаж спини початками кукурудзи

Діти сідають в коло один за одним.

1.         Качаємо качаном по спині того, хто попереду, вгору-вниз.

2.         Притискаючи кукурудзу до спини, качаємо по ширині спини.

3.         Кладемо качан під потилицю, піднімаємо голову, руки вгору-вниз.

4.         Затискаємо качан між підборіддям і грудьми.

5.         Ходимо животом догори, прокочуючи однією ногою качан уперед.

 

                                                Щіточковий масаж

 

1.         Щіточка «грається» пальчиками – перебираємо ворс пальцями обох рук.

2.         Масажуємо кожен пальчик-погладжуємо.

3.         Щіточка «танцює по долоні»- постукуємо.

4.         Щіточка іде по «доріжці»- водимо вгору-вниз по руці.

5.         Щіточка «прийшла в гості»- масаж шиї.

6.         Щіточка «сховалась»- затискаємо між долонями рук.

 

                                                Масаж пальців олівцем

1.         «Розкачаємо тісто»- качаємо олівець між долонями прямими рухами рук.

2.         «Карусель»- прокручуємо олівець між пальцями рук.

3.         «Де сховався олівець?»- затискаємо олівець у долонях рук.

4.         «Олівець грає на металофоні»- стукаємо олівцем по кожному пальчику.

5.         «Піаніно»- «граємо» на олівці всіма пальцями рук.

6.         «Олівець тікає»- перекидаємо олівець з руки в руку. 


Здорова сімя в ній – здорова дитина

Щасливий взірець майбуття України.

І варто батькам вже життя пам’ятати:

Від  Вас особисто залежить багато.

Отож не шкодуйте ні часу, ні сили,                    Щоб дужим зростало дитя ваше миле, 

Бо так було завжди і від                                                                            віку й донині

                                       Сімя – берегиня здоровя дитини! 


Як неоцінний Божий дар сприймаємо ми дітей, покладаючи надії на те, що виростуть вони здоровими, добрими, розумними. 

Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» - збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.

Показниками фізичного здоров’я дитини є рівень морфо фізіологічного розвитку (нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їх ріст і розвиток), що виявляється й підтверджується віковими антропо- та біометричними показниками (довжина, маса тіла, об’єм грудної клітки, робота серця, дихання, опорно-руховий апарат, постава, стан шкіри, гострота зору, нюху, слуху, смаку тощо).

Показники психічного здоров’я - рівень розвитку психічних процесів (відчуття, сприймання, увага, пам’ять, уява, мислення, мовлення, воля), емоційної сфери, збалансованих психічних станів, умінь свідомо керувати своєю поведінкою, адекватно реагувати на зовнішні й внутрішні подразники, регулювати відносини із соціальним, природним, предметним середовищем та власним „Я”.

Показники духовного здоров ’я - врівноважене спілкування з однолітками та іншими дітьми, дорослими людьми, швидка адаптація до середовища, спрямованість на суспільно-корисну справу, культура користування матеріальними благами.

Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільних навчальних закладах здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями, самими дітьми.

У процесі життєдіяльності дітей у дошкільних навчальних закладах використовується комплекс різних засобів: фізичні вправи(гімнастика, ігри, елементи спорту і туризму), природне середовище(повітря, сонце, вода), гігієнічні чинники(режим харчування, сну, занять і відпочинку, гігієна одягу, взуття, обладнання тощо). Поряд з традиційними засобами фізичного виховання, оздоровлення дошкільників у практиці роботи дошкільних закладів знаходять місце інші, наприклад: фітбол-гімнастика - вправи з використанням м’яча, що має певні властивості (розмір, колір, запах, пружність), які застосовуються з оздоровчою метою; стретчинг - система вправ, заснована на статичних розтягненнях м’язів тіла і хребта, яка дає змогу запобігати порушенню постави, має оздоровчий вплив на весь організм, допомагає активізувати його захисні сили.

Важлива умова для забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей - створення предметно-ігрового середовище. Воно має бути розвивальним, раціонально облаштованим, домірно насиченим і не лише служити фоном для епізодичних рухових дій, а бути стимулом, спонуканням ля розгортання та активізації дитячої рухової діяльності (організованої педагогом та самостійної). 

Для реалізації цієї мети я поставила перед собою такі завдання і разом з педагогами закладу працюю над:

- Розвитком і зміцненням фізичного та психічного здоров’я дітей

- Формування щоденної потреби у фізичних вправах та спорті

- Виявленням щоденної потреби у фізичних вправах та спорті

- Виявлення нахилів і здібностей кожної дитини

- Формуванням валеологічної свідомості 

Руховий режим є невід’ємною частиною загального режиму з урахуванням періодизації основних гігієнічних процесів, а також змін у працездатності дітей, активності їх діяльності протягом дня. Важливо , щоб він сприяв не тільки здійсненню специфічних завдань фізичного виховання, а й розумовому, моральному й естетичному вихованню. 


ГІМНАСТИКА ВДОМА

Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі.

І дуже важливо, коли в сім’ї зуміють скерувати у належне русло тобто зробити фізкультуру не просто обов’язки, а й улюбленим режимним моментом малюка. Саме систематичність таких занять буде доброю запорукою того, що син чи дочка зростатимуть здоровими, спритними, сильними, матимуть правильну поставу, красиво ходитимуть. А ще фізкультура допоможе розвинути у дитини такі цінні риси характеру, як дисциплінованість, організованість, звичка дотримувати правил особистої гігієни.

З чого починати? З гігієнічної гімнастики. Запропонований на розсуд батьків комплекс розрахований на дітей від чотирьох до шести років. Виконують вправи в зазначеній послідовності. Спочатку перші 10-12, потім поступово додаються по дві-три, і так до 21-ої.

Заняття з дитиною слід проводити на килимку (120x60 см.). Перед початком вправи дорослий повинен продемонструвати техніку її виконання.

Комплекс можна урізноманітнити за допомогою підручних засобів: обруч, гімнастичні палиці, скакалки тощо. Це підвищіть інтерес дитини, допоможе їй ретельніше виконувати рухи.

                                                                                                                        “Потягушки”.

Проходячи повз дорослого, дитина зупиняється, піднімає руки вгору і пальцями намагається торкнутися його руки. Повторити 3-5 р.

“Ходити як військовий на параді”.

Ходьба стройовим кроком: витягуючи носок і ставлячи ногу на всю ступню. Спочатку ходьба, при якій руки притиснуті до тулуба, потім- з активним рухом рук.

 “Стрибати, як горобчик”,

Підскокувати одночасно на двох ногах- “скік-скік” Можна розводити руки в сторони. Можна “цвірінькати”. Тривалість 20-30 с

“Летить літак".

Руки пересуваються в різні сторони. Можна густи. Тривалість 20-30 с.

                                                                                                                                  “Дроворуб".

Руки стиснути, наче вони тримають сокиру. Ноги поставити на ширину плечей. Зробити великий замах і “вдарити сокирою по дровині”, тобто нахилити тулуб низько, руки опустити поміж колін. Під час видиху говорити “ох!”. Повторити 10-12 р.

“Терези”.

Двоє стоять обличчям один до одного, торкаючись носками. Перший присідає, другий стоїть, потім перший підводиться, присідає другий. Тривалість 20-30 с.

 “Ходити, як ведмідь ".

Стати, спершись долонями на підлогу. Рух починати з правої руки та лівої ноги. Ноги в колінах не згинати. Тривалість 20-30 е.

Дихальна гімнастика

Комплекс вправ "Подорож до лісу"

1.  "Паротяг". Ходьба з поперемінними рухами зігнутими в ліктях руками і
примовлянням: "чух-чух-чух". Зупинитися, піднятися на носочки, вдихнути через ніс,
видихнути "ту-у-у-у".

2.   "На лужку" - розминка. Руки вгору до сонечка - вдихнути носом, присісти -
видихнути через рот.

3.   "Високі дерева та низькі кущики". Руки вгору, піднятися на носочки - вдихнути;
руки вниз, сісти на п'ятки - видихнути.

4.  "Нюхаємо квітку” - повільний вдих носом і різкий, ривками видих через рот на
уявні пелюстки.

5.  "Гуси полетіли" - повільна ходьба. Вдихнути - руки в різні боки, видихнути -
"га-га-а-а".

6.  "Пугач". Вдихнути носом, видихнути "ух-ух-х".

7.   "Комарики". Затримати дихання, плескати в долоні, ніби ловити комарів.

Хто більше комариків спіймає на одному диханні.

8.  "Зозуля". Тривалий вдих, видих - "ку-ку-ку".

9.  "Загубились". Тривалий вдих, видих - "агов-ов-ов!"

10.  "Паротяг". Повторити вправу 1.

Дихальні вправи

Вправа 1. В. п. - основна стійка. Підняти руки вгору, потягнутися, наскільки це
можливо, зробити глибокий вдих. Зігнути ноги в колінах, опустити корпус униз і
зробити глибокий видих.

Вправа 2. В. п. - ноги на ширині плечей, руки на поясі. Нахилитися                    в лівий - видих.

Повернутися у в. п. - вдих. Так само у правий бік.

Вправа 3. В. п. - сидячи "по-турецьки", руки на потилиці, груди розпрямлені.
Нахилити голову назад і зробити глибокий вдих. Нахилитися вперед - видих.

Вправа 4. В. п. - те саме як у вправі 3. Нахилитися                                                    в правий         бік     -видих.

Повернутися у в. п. - вдих. Так само у лівий бік.

Загартувальні вправи, що зміцнюють дихальну систему
"Поза лева"
- пальці розвести (кігті лева), очі широко розплющити, висунути язик,
намагаючись дістати ним підборіддя. Напружити м'язи рук, шиї, обличчя так, щоб
"проковтнути", - видих через ніс, відчути тремтіння. Беззвучно "крикнути".
Витримати цю позу кілька секунд. Концентрувати увагу на горлі.

Ця вправа допомагає позбутися ангіни, знімає запалення горла, поліпшує дикцію,
допомагає при заїканні. Застосовують для профілактики застудних захворювань
горла і верхніх дихальних шляхів.

"Ситалі" (у перекладі з санскриту означає "свіжість").

В. п. - сидячи, руки на коліна, долонями вверх, великий і вказівний пальці з'єднати.
Рот розкрити, губи втягнути, ніби вимовляючи літеру "О". Скласти язик у "трубочку" і
висунути його назовні. Повільно втягнути повітря ротом (немов через трубочку).
Закінчивши вдих, закрити рот. Повільно опустити голову, затримати дихання на 2 с.
Підняти голову вгору - видих через ніс. Розслабитися.

"їжачок" - зморщуючи носа, різкі вдихи через ніс, видих через рот спокійно.
Вдих-видих лівою (правою) ніздрею - добре прочищає та зміцнює носоглотку.
Насвистування улюбленої мелодії - корисне для психологічного розслаблення.
Пускання мильних бульбашок.

"Ах!" - вдихнути різко носом-ротом, щоб відчути на корені язика холодок. Видихнути
через ніс у 2-3 прийоми. "Ах!" - здивування, радість, захоплення.

Спів - одна з найкращих дихальних вправ.

Звукорухливі вправи. Звук "а" - стимулює роботу легень, трахеї, гортані; звук "і" –

корисний при ангіні.

Вдома з батьками - видих у воду.

Примірний перелік вправ дихальної гімнастики

для ослаблених дітей

 

1.       “ Годинники” - встати, ноги злегка розставити, руки опустити. Розмахувати прямими руками вперед і назад, в сторони, промовляти “тік - так” (10 -12 р.)

2.       “ Трубач ” - сісти на стільчик, руки зажаті і підняті вгору. Повільний видих з голосним

вимовом звуку - “ п-ф-ф-ф”(4- 5 р.)

3.       “ Півники” - стати прямо, ноги нарізно, руки опустити. Підняти руки в сторони, а потім поплескати по бедрах. Видихуючи, промовляти “ку-ку-рі-ку” (10 - 12р.)

4.       “ Каша кипить” - сісти, одну руку покласти на живіт, набрати повітря в груди, зробити вдих, опустити груди, видихуючи повітря, випучити живіт - видих. При видиханні голосно вимовляти звук “ф-ф-ф-ф-ф” (3-4 р.)

5.      ' Паравозик” - ходити по кімнаті і на місці, робити поперемінний рух руками і промовляючи “чух-чух-чух” вимовляти в швидкому і повільному темпі (10 - 12 р.)

6.       * На турніку” - встати, ноги разом, гімнастичну палку держати перед собою. Підняти палку вгору, стати на носочки, палку опустити назад на лопатки - довгий видих з вимовом звуку “ф-ф-ф-ф” (3 - 4 р.)

7.       “ Партизани ” - встати, взяти в руки пачку (рушницю). Ходити, високо піднімаючи коліна. На 2 кроки - вдих, на 6-8 кроків - видих , промовляючи слова “тих-ше-е-е-е” (4-5 р.)

8.       Насос ” - стати,ноги разом, руки вздовж тулуба. Вдих, потім нахилити тулуб в сторону. Видих, руки плавають, про цьому голосно вимовляти “с-с-с-с-с”. Випрямитися - вдих, схилитися в іншу сторону з повторенням звуку .(6 - 8 р.)

9.       “ Регуліровщик ” - стати, ноги поставити на ширину и.ісч. одну руку підняти вгору,; другу відвести в сторону. Вдих, потім поміняти положення рук з подовженим вдихом вимовляти звук - “р-р-р-р”. (З - 4 р.)

10.   “ Летять м”ячі” - стати, руки з м”ячем підняти вгору. Кинути м”яч від грудей вперед. Вимовляти при видиху продовжене “ у-у-у-х ”.(5 - 6 р.)

11.  “ Маятник ” - стати, ноги поставити на ширину плечей, палку держати за спиною на рівні нижніх кутів лопаток. Нахилити тулуб вперед, в сторони. При нахилі - видих з промовлянням звуку “ту-у-у-у-х”.(3 - 4 нахили в кожну сторону),

12.   “ Лижники ” - імітувати ходу лижника. Видих через ніс з промовлянням звуку “ш-ш-ш-ш ”.( 1,2,5 хв.)

13.   “ Гуси летять" - повільно хода по залу. На вдих - підняти руки в сторони, на видих'- опустити вниз з промовлянням подовженого звуку “ га-га-га ”(1 - 2 хв.)

14.   “ Семафор ” - сісти на стільчик, ноги разом. Піднімати руки в сторони і повільно їх опускати вниз з подовженим видихом і вимовом звуку “с-с-с-с-с” (3- 4 р.)