В Україні у другому місяці літа традиційно відзначають старослов'янське свято Івана Купала. Віншування дня проходить щороку в ніч із 6 на 7 липня, перед Івановим днем.

З давніх-давен свято було присвячене дню літнього рівнодення і було одним з чотирьох головних свят сонячного календаря. У ніч на Івана Купала до сих пір проводять "магічне" очищення за допомогою вогню і води.

Особливе місце під час свята Івана Купала займають вода, вогонь і трави.

 

В дошкільному закладі, з великим задоволенням, знайомлять дітей з народними традиціями, а так як свято припадає на вихідні, то святкування його було проведено в четвер 4 липня. Дітей познайомили з традиціями нашого народу, вони мали змогу пограти в різні народні ігри, поводити хороводи, пострибати через імпровізоване вогнище, а також дівчатка змогли сплести купальський вінок. Всім було дуже весело 

Діти і влітку продовжують відвідувати бібліотеку, де на них чекають нові фантастичні історії, там вони з задоволенням черпають нові знання, враження та емоції, адже в світі так багато цікавого.


Щорічно в Україні і світі відзначається радісне і веселе дитяче свято – Міжнародний день захисту дітей. Він святкується 1 червня і у 2019 році припадає на суботу – вихідний день.

 

У дошкільному закладі це свято відзначали 31 травня. У цей день було проведено різноманітні розважальні заходи, змагання, конкурси, подарунки, виставки,конкурс малюнку на асфальті. Діти поринули в світ музики з музично -  літературним святом «Дитинство – це ти і я»; передавали свої почуття та емоції малюнками на асфальті «Малюємо мирний світ дитячими руками». Діти середніх та старших груп взяли участь у спортивній розвазі «Українські малюки з спортом дружать залюбки ». Флешмоб «Врятуємо дитинство» підняв настрій не лише дітям, а і їх батькам. З дітьми молодших груп було проведено конкурс у пісочниці «Літо панує - життя вирує». День пройшов дуже весело. Нехай усмішки на обличчях дітей сяють не лише в цей день, а завжди.


Участь закладу у методичних заходах  протягом 2018-2019 навчального року, його результативність. .

        У лютому 2019 заклад взяв участь у І (міському) етапі обласної виставки – огляду кращих методичних розробок педагогічних працівників закладів дошкільної освіти. За підсумками закладу оголошена Подяка управління освіти і науки Сумської міської ради за наповненість та оригінальність оформлення матеріалів – наказ від 26.03.04. 2019 № 230 «Про підсумки І міського етапу виставки – огляду кращих методичних розробок педагогічних працівників закладів дошкільної освіти в 2019 році».

Відповідно до плану роботи Інформаційно-методичного центру, згідно з Договором про співпрацю з Навчально-науковим інститутом фізичної культури СДПУ ім. А.С. Макаренка інструктор з фізичного виховання Вороніна Л.В. бере участь у роботі Школи «Педагогіки здоров’я»

Дошкільний заклад взяв участь у міському фестивалі дитячої творчості «Дитячі мрії» Конкурсна програма була представлена хореографічною композицією«Я мрію на танцполі».

 


Результати досягнуті за 2018-2019 навчальний рік

Продовжує зростати освітній рівень педагогічного колективу.

У Глухівському державному педагогічному університеті здобуває вищу освіту за спеціальністю «дошкільне виховання» (заочно) 1 вихователь і 1 педагог здобуває другу вищу освіту за спеціальністю «менеджмент, управління навчальним закладом» в Сумському державному педагогічному університеті (денна форма). Продовжує навчання в магістратурі СДПУ ім. А.С.Макаренка на факультеті «дошкільне виховання» ще 1 педагог.

 

Упродовж навчального року 8 педагогів підвищили кваліфікацію на курсах підвищення кваліфікації при Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. У 2019 році атестовано 14 педагогів. Із них: 3 – відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»,  1 – присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», 2 – присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії», 1 – відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії», 6 – присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії», 1- відповідає раніше  присвоєному 11 тарифному розряду.  

Дедалі популярнішою формою підвищення кваліфікації стає участь педагогів у семінарах, фестивалях, конференціях різних рівнів. У поточному навчальному році педагогічні працівники закладу взяли участь:

 - семінарі з проблеми «Нетрадиційні методи фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку» при Сумському державному педагогічному університеті ім.. А.С. Макаренка. 

-  ІV Львівському фестивалі Гуманної педагогіки, який проходив у Львівському обласному центрі Гуманної педагогіки при Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.

 - згідно з Договором про співпрацю з Навчально-науковим інститутом фізичної культури СДПУ ім. А.С. Макаренка інструктор з фізичного виховання бере участь у роботі Школи «Педагогіки здоров’я»

- майстер-клас «Мнемотехніка – освітня технологія ефективного засвоєння інформації»;

- семінар «Секрети Терпсіхори»(хореографія та фітнес, програма для всіх. Центр навчання педагогів), м. Харків;

- Фестиваль педагогічних ідей, м.Харків;

 

- міжнародному фестивалі освітніх технологій «Перспектива – Суми 2019».


Залучення батьківської громадськості до процесу підвищення якості освіти.

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту». Положення про дошкільний навчальний заклад змісту Базового компонента дошкільної освіти одним з головних завдань є взаємодія з сім’єю. Відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік педагоги закладу проводять систематичну роботу з батьками щодо єдності вимог щодо розвитку, навчання і виховання дітей як у ЗДО так і в родині. Головний принцип співпраці ЗДО і сім’ї – поєднання родинного і суспільного виховання в єдину ланку, яка спрямована на реалізацію однієї мети – всебічний, гармонійний розвиток особистості.

         На початку року був обраний батьківський комітет закладу, який упродовж року вирішував питання пріоритетних завдань роботи закладу, спрямованих на розвиток матеріально-технічної бази закладу та його благоустрою.

         Робота з батьками вихованців проводиться на належному рівні.  Поряд із традиційною системою заходів: запрошення батьків на колективні перегляди занять, Дні відкритих дверей, свята, розваги, участь у виставках, конкурсах спільної творчості простежується тенденція до використання в роботі з батьками активних форм роботи.

Традицією стало проведення дня Милосердя, приуроченого до Міжнародного дня людей з інвалідністю. Педагогами закладу була оформлена педагогічна газета «Милосердя багато не буває», проведений концерт «Добро починається з тебе». На концерт були запрошені діти з інвалідністю та їх батьки. В рамках проведення тематичного тижня «Від серця до серця хай іде доброта» батьки взяли участь у доброчинних акціях «Сім кольорів веселки – сім наших корисних справ», «Допоможи тому, кому гірше за тебе», для проведення яких власноруч виготовляли солодощі, сувеніри. На виручені кошти були закуплені іграшки для дітей з інвалідністю.

В закладі проводяться Дні довіри, де батьки мають можливість отримати індивідуальні консультації практичного психолога, вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога, медичної сестри.

Традицією в закладі є і проведення музичних, спортивних, тематичних свят, розваг за участю батьків. Вони були проведені у всіх вікових групах. На особливу увагу заслуговують свята, проведені у групі раннього віку

« Волошка» «Колискова пісня, колискова», « Країна мрій ляльки Марійки» в  середній групі «Нарцис» , «Я знаю свою дитину» (старша група «Троянда») а також спортивні свята: !Подорож у країну чарівних м’ячів» (молодша група «Айстра», « Мандрівка до осіннього лісу» (група «Тюльпан»), «Ми зі спортом дружимо» ( середня група «Ромашка»), «Пірати карибського моря» (старші групи «Дзвіночок», «Конвалія», «Троянда»).

          Батьки залучаються до виставок сімейних творчих робіт, сімейних колажів, малюнків та художніх виробів з природного та залишкового матеріалу: «Барви золотої осені», «Різдвяні листівки», «Зима завітала до нашого краю», «Весна прийшла! Радіє все!», «Великодня писанка»; фотовиставки «Природа просить допомоги», «Щаслива родина», «Старі фотографії» (до випускних ранків дітей старших груп ).

         Один раз на квартал для батьків організовуються зустрічі із спеціалістами (практичним психологом, вчителем-логопедом, вчителем- дефектологом), де батьки мають можливість отримати кваліфіковану допомогу з проблеми, яка виникла у вихованні дітей.

До послуг батьків робота Школи молодих батьків «Перші кроки», яку відвідували батьки дітей груп раннього та молодшого віку. Заняття в школі проводить вихователь-методист  Комісар А.Ю., до роботи також залучається і практичний психолог. Заняття Школи проводиться 1 раз на місяць.

Для батьків вихованців старших груп продовжила роботу Школа батьків майбутніх першокласників «Якщо цікаво, то й не важко». На засіданнях Школи батьки мали можливість вирішити проблему: як підготувати дитину до навчання в школі, щоб цей процес був цікавий і безболісний. Робота проходила у формі майстер-класів, семінарів- практикумів, тренінгових занять.

         Для дітей раннього віку, які ще не відвідують дошкільний заклад організовано роботу консультативного центру «Разом з мамою». Роботу з батьками майбутніх вихованців проводить вихователь-методист, практичний психолог, вихователь, медична сестра старша. І хоч, поки, що звернень до центру не так багато, але це тільки початок і в майбутньому ця форма роботи припаде батькам до душі.

 

         В дошкільному закладі Інтернет-сайт, який є джерелом інформації навчального, методичного та виховного характеру. Батьки мають змогу отримати консультативну допомогу спеціалістів (практичного психолога, медичного працівника, вчителів- дефектологів, інструктора з фізкультури, музичного керівника), корисні поради та методичні рекомендаціїз виховання дошкільників, підготовки їх до вступу в ДНЗ та навчання в школі.

         У кожній віковій групі є естетично оформлені батьківські куточки. Інформаційні матеріали в них регулярно оновлюються в залежності від рубрики і відображають зміст освітньої  та виховної роботи.

 

  

 


З 13 по 17 травня в дошкільному закладі №21 «Волошка» проходитиме

Тиждень безпеки життєдіяльності дитини «Школа безпечних наук»

Заходи

Тематичні заняття:«Вогонь-це тепло і затишно, вогонь - це боляче й страшно».

- Моделювання ситуацій:

·        Вогнище на пікніку

·        Заллємо вогонь водою. Засипемо вогонь піском. Зіб’ємо вогонь килимком.

·        Врятуємо ляльку.

-Гра-тренінг: «Перша допомога при опіках»

-Логічна гра для старших дошкільників «Побудуй ланцюжок: сірники-папір-пожежа, недопалок-ліс-згарище»

-Бесіда «Чорнобильська трагедія»

-Екскурсія до пожежної частини «Пожежники на варті життя і здоров’я людей»

-Читання творів «Кицькин дім», Т.Кінько «Наш номер 0-1», В.Гринько «Безпека дітей», В.Сольченко «Казка про пожежу»

В.Шалаєва «Велика книга поведінки вихованих дітей»

 

-Малюнки на асфальті «Вогнище»         


17 квітня у дошкільному закладі №21 «Волошка» пройшов День відкритих дверей. Заклад радо зустрічав як батьків майбутніх вихованців так і батьків тих дітей, які вже відвідують дошкільний заклад. На початку батьки мали змогу познайомитися з завідуючою дошкільного закладу, яка ознайомила  з роботою дошкільного закладу та надала необхідні рекомендації щодо зарахування дітей у ДНЗ. А також батьки отримали рекомендації практичного психолога, медичної сестри старшої, та вчителя-логопеда.

 

Робота педагогічного колективу була спрямована, на виконання запланованих заходів, які дали можливість всебічно познайомити батьків з умовами перебування дітей у дошкільному закладі. Протягом першої половини дня вихователі показали заплановані відкриті заняття для батьків кожної групи, запросили взяти участь майстер класах. Дошкільний заклад відвідала Сердюк Вікторія Миколаївна, представник управління освіти і науки Сумської міської ради, яка переглянула матеріали проведення Дня відкритих дверей. Спілкування з батьками протягом дня пройшло в доброзичливій, теплій атмосфері, залишило приємні спогади про цей день.


З 22 березня в дошкільному закладі було проведено ряд тематичних спортивних сімейних розваг «Пірати Карибського моря». Батьки разом з дітьми поринули в пригодницький світ піратів, що наполегливо намагаються знайти  скарби, долаючи будь-які перешкоди.


Т.Г.Шевченко – великий український народний поет. Життя нашого генія таке дивне, що слухаючи про нього, можна було б сказати, що це якась легенда, коли б усе те не було правдою. Робота по ознайомленню з життям та творчістю Кобзаря проводиться систематично і в певній послідовності. Зміст такої роботи полягає в ознайомленні із його життєвим та творчим шляхом; формуванні почуття патріотизму, ставлення до рідної мови; вихованні морально-духовних цінностей дошкільників. Необхідно відзначити, що така робота сприяє всебічному розвитку дітей, розвиваючи у них не тільки мовлення, але і такі розумові здібності, як пам’ять, увага, мислення. Для того, щоб показати дітям якою милозвучною і мелодійною є наша українська мова, мова нашого Кобзаря, спонукаємо дітей вслухатися в її звучання.

З 11 березня по 15 березня в дошкільному закладі №21 «Волошка» проходив тиждень пам’яті Т.Г.Шевченка.  «Ми не забудемо тебе, Тарасе» з метою розширення та закріплення знань дітей про творчість та життя великого поета, прищеплювати любов до творів видатного поета, виховання морально-духовних цінностей.

У тижні пам’яті Т.Г.Шевченко брали участь усі групи даного дошкільного навчального закладу. Були використані різні форми організації дитячої життєдіяльності: читання та вивчення з дітьми творів сина українського народу Т.Г.Шевченко, проведення тематичних занять по ознайомленню з творчістю та життям відомого поета, організація дидактичних ігор, розгляд ілюстрацій до вивчених творів.

 Вихователі при написанні тижневих планів врахували тиждень пам’яті Т.Г.Шевченко, відповідно підбирали наочний, ілюстративний і демонстративний матеріали. Теоретичний матеріал відповідав вимогам Базового компоненту, а саме був науковим, логічним, послідовним та доступним для дітей усіх вікових категорій.

Основні завдання тижня «Ми пам’ятаємо тебе, Тарасе» було досягнуто завдяки співпраці вихованців і педагогів.

Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але слово Шевченка – живе і вічне. Вивчаймо його, виконуймо його заповіти, які посилав він синам свого народу.

 

 

 


Ліпити сніговиків – це звичайна справа. А от чи робите ви це з дітьми? А ось вихователі нашого дошкільного закладу часу не гають, адже зима так швидко плине, потрібно встигнути все. Добре якщо у творчому процесі беруть участь всі діти, ось тоді можна виліпити снігове сімейство або цілий зоопарк снігових мешканців та будь що. Люди проходячи повз вас посміхнуться, позаздрять вам, бо дитинство, з його витівками швидко минає і ми повинні робити дітей щасливими саме зараз, ось такими…


З 26 по 28 грудня в дошкільному закладі  пройшли новорічні свята.

Новий рік – найулюбленіше свято дітвори. Напередодні всіх завжди охоплює дивне відчуття, що неодмінно має статися щось радісне та чарівне.

Усюди святкова атмосфера, усі готуються до свята – вибирають красиві ялинки, купують різні фрукти, солодощі, готують подарунки для близьких. Адже Новий рік – це наче казка для всіх.

У нашому дитячому садку починають готуватися до святкування заздалегідь. Ми наряджаємо ялинку, прикрашаємо зал гірляндами, красивими іграшками,новорічними вінками, яскравими стрічками та фігурками янголів. Також розмальовуємо вікна тематичними візерунками.

На святкових ранках всі занурилися у казку. Всі веселилися, проводили різні конкурси, танцювали, співали. Це завжди дуже цікаво не лише дошкільникам, а й їхнім рідним, що також приходять на новорічні святкування в садочок.

 

Усі святкували та розважалися. А по закінченню свята дошкільники отримули смачні подарунки від Діда Мороза.


З 12.11 – 18.11 в дошкільному закладі був проведений Тиждень безпеки дорожнього руху. Під час якого по роботі з дітьми було сплановано тематичні заняття: «Я – маленький пішохід», «Транспорт та його роль в житті людини»; «Дорожні знаки відкривай – безпеки азбуку вивчай»; «Правила дороги знаємо, їх дотримуємося та іншим допомагаємо»

Цільова прогулянка «Ось він – пішохідний перехід», «Розмаїття транспорту»

(спостереження за транспортним рухом на вулиці, перехресті.)

-  Міні-лекторій під рубрикою «Це повинен знати кожен».

- Бесіди на тему: «Ми – мандрівники» (Правила безпечної поведінки на дорозі та в громадському транспорті), «Я йду до дитячого садка» (Вивчення дорожніх правил на проїзній частині)

- Моделювання ситуацій на закріплення правил дорожнього руху.

-  Читання творів В.Паронової «Острівок небезпеки» «Зебра» «Переходимо вулицю», Т.Александрової «Світлофор Моргайко», «Правила безпеки на дорозі для малят», О.Берман «Пожежна машина», В.Паронова «Підземний перехід», «Летять машини»,О.Кононенко «Весела подорож з братом до дідуся, або знайомство з дорожніми знаками»,

-  Спортивне змагання «Дітей застерігають - біді запобігають»

-  Конкурс дитячого малюнку «Руху правила єдині, всі поважати їх повинні!»

-  Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови. Школа вуличних наук»     

По роботі з батьками було проведено круглий стіл «Безпека дошкільників – турбота дорослих»

Протягом тижня з дітьми проводились хвилинки безпеки, під час яких за допомогою бесід, перегляду ілюстрацій, ігор з розмальовками, читання художніх творів, створення ігрових ситуацій надавалась можливість запам’ятати та вивчити правила безпечних ігор поблизу дороги,та вміння поводити себе під час перетину вулиці.

Діти мали можливість якомога більше дізнатися про правила дорожнього руху: облаштування дороги, дію світлофора, дорожні знаки, значення деяких з них. Діти переглянули повчальну передачу «Азбука безпеки з тітонькою Совою», яка ознайомила з історією виникнення та розвитку транспортних засобів, діти переконалися у необхідності дотримуватись правил дорожнього руху. Була проведена екскурсія по ознайомленню з духовною та архітектурною спадщиною нашого міста до Ільїнського храму,де діти на закріплення вивченого  про правила  поводження на вулиці , перетинали декілька вулиць, та правильно поводили себе  поряд з проїзджою частиною вулиці. Інформація про те,як розповідати дітям про безпеку на дорозі була розміщена в батьківському куточку.

 

Проведення тижня показало, що діти в достатній мірі знають правила дорожнього руху, володіють навичками поведінки на вулиці, дорозі.


Сім’я — це найголовніша цінність для людини в житті. Тому необхідно з дитинства вчити дітей знати історію своєї родини, сім’ї, поважати своїх родичів і завжди пам’ятати про них. Виховання любові до своєї родини є одним із пріоритетних напрямів громадянського та патріотичного виховання в дошкільній освіті.

 

З 8 по-12 жовтня в дошкільному закладі проходив тиждень сім ї.

 

Проведення тижня сім'ї включало в себе безліч всього цікавого, діти приймали участь в конкурсі малюнків на асфальті , а також оформлені фото виставки в групових приміщеннях «Моя найкраща родина»;група «Пролісок» разом з батьками провели захід «Сімейний вогник-родинний затишок» та майстер-класи «Родинне дерево», «Виготовлення театру власноруч»? « Нове життя для пластикової пляшки» ; група «Дзвіночок» пригадали разом з батьками символи нашої України, було проведено розваги «У гості до Калинки», «Свято народної гри. Народні традиції у вихованні»також для батьків були запропоновані: вірші, загадки, ігри для всієї родини, оповідання про сім′ю, а також смачні рецепти. Так як зараз пора року осінь то діти разом з батьками виготовляли поробки з овочів та фруктів, що дало можливість закріпити знання дітей про щедрість осені.

 

Дивлячись на те, що тиждень сім ̉ї проходив перед святом Покрови та Днем козацтва, в дошкільному закладі було проведено тематичний квест «В пошуках булави»,де діти старших груп разом з батьками поринули в історію нашої країни, козацькі часи, змагалися, проявляли винахідливість у виконанні різних завдань. Також на свято були запрошені переможці міського таучасники обласного конкурсу «Сокіл-Джура» - рій «Козацька варта» учні ЗОШ №15, які передали вихованцям дошкільного закладу дух козацтва, та поєднання закладу дошкільної освіти та школи  у вихованні нових поколінь України у дусі відданості Батьківщині та її народу на основі відродження національних і загальнолюдських духовних і моральних цінностей;

 

Можна зробити висновок, що саме такі заходи потрібно проводити частіше, адже дитячий садок і сім’я кожного вихованця – це одна велика родина. Тісна та плідна співпраця з родиною – запорука успіху у вихованні дітей-дошкільнят.