Наш девіз!

 

Ми діти твої, Україно!

Ми щасливі, що ти у нас є!

Всі ми разом – єдина родина,

Та, що щастя будує своє!


         На групі працюють:


Вихователь:

Іващенко Інна Сергіївна

 

Освіта повна вища Глухівський національний педагогічний університет ім. О.Довженка 2018

День нарождення:  27 травня

Стаж роботи: 5 років

Проблема, над якою  працює педагог: «Роль дослідницької діяльності в житті дитини».

 

 


Вихователь:

Ковальова Ольга Михайлівна

Дата народження: 03 березня

Освіта: Сумський державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка,

2015

 

Стаж роботи: 4 роки


Помічник вихователя:

 Новак Олена Сергіївна

 

 

 

Дата народження 27 листопада

 

НАШІ БУДНІ


Мовленнєвий кодекс для батьків

 

- Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини.

- Пам'ятайте, що основними й провідними співрозмовниками для дитини в

 сім'ї є мати, батько, дідусь, бабуся.

- Не забувайте, що ваше мовлення - взірець для наслідування.

- Не забувайте доручити старшим дітям якомога більше у вільний час

 розмовляти з меншою дитиною.

- Спонукайте дитину до звуконаслідування, правильного вимовляння слів.

- Ні в якому разі не повторюйте неправильне мовлення дитини.

- Якомога більше залучайте дітей до ігор, розповідайте казки, розучуйте

 пісні, скоромовки, вірші.

- Привчайте дітей до вживання слів відповідно до літературної норми.

- Заохочуйте словесну творчість дітей. Ведіть словничок, записуйте

 мовленнєві творчості вашої дитини.

- Спонукайте їх до складання віршів, лічілок, будьте їм помічниками.

- Уважно ставтеся до запитань вашої дитини.

- Ваша відповідь має бути чіткою, доступною, зрозумілою малюкові.

- Спонукайте дітей до запитань, виховуйте «чомусиків».

- Систематично проводьте ігри в слова.

- Не забувайте доречно вживати прислів'я, загадувати загадки.

- Кожне незрозуміле дитині слово обов'язково поясніть, у присутності

 дитини вдайтесь до словника.

- Обговорюйте прочитане. Наштовхуйте дітей на роздуми про характери

 персонажів, про відчуття, які вони переживають у ту або іншу мить, про

 

 причини їх поведінки.

Консультації батькам

Розвиваємо мовлення дитини: на прогулянці, на кухні, на дачі

 

Збагачення пасивного й активного словника дитини і розвиток у неї граматично правильного фразового і зв’язного мовлення — це завдання, яке батьки можуть і зобов’язані вирішувати щодня. У першу чергу це стосується тих сімей, де діти відвідують логопедичну групу або заняття з логопедом. Якщо мовлення дитини розвивається без видимих проблем і відповідає віковим нормам, батькам не варто усуватися від процесу мовленнєвого виховання. Адже будь-якому паростку легше розквітнути на розпушеному й удобреному ґрунті, ніж пробиватися на покинутій і затоптаній землі.

 Як проводити домашні заняття з розвитку мовлення? Для цього нічого не потрібно організовувати спеціально. Вам не знадобляться складні посібники та методики. Варто лише налаштуватися на щоденну роботу і уважно подивитися навколо себе або навіть просто перед собою. Засобом і предметом для мовленнєвого розвитку дітей може стати будь-який предмет, явище природи, ваші звичні домашні справи, вчинки, настрій. Невичерпний матеріал можуть надати дитячі книжки і малюнки в них, іграшки та мультфільми.

         Не втрачайте найменшого приводу щось обговорити з вашою дитиною. Саме обговорити. Односторонні «говоріння», без діалогу — малокорисні. Не важливо, хто при цьому мовчить: дитина чи дорослий. У першому випадку у дітей не розвивається активне мовлення, у другому — пасивне (уміння слухати, чути, розуміти мову; своєчасно і правильно виконувати мовленнєву інструкцію; вступати в партнерські відносини; співпереживати). Отже, ви подивилися перед собою і побачили, наприклад, … яблуко. Прекрасно, вважайте, що у вас в руках готовий методичний матеріал для розвитку мовлення дитини, причому будь-якого віку. Для початку влаштуйте змагання «Підбери слівце» (Яблуко яке? — Солодке, соковите, кругле, велике, блискуче, стигле, запашне, жовте, важке, вимите, і т. д.). Гра пройде цікавіше, якщо ви запросите інших членів своєї родини, друзів вашої дитини, їхніх батьків. Той, хто придумав таке слово — відкушує шматочок яблука. А поки воно ще ціле, його можна змалювати і заштрихувати кольоровим олівцем. Це корисно для пальчиків. Готова картинка хай прикрасить стіну в дитячій кімнаті. Наступна гра буде називатися «Згадай казку» (В яких казках згадуються яблука? — «Гуси-лебеді», «Білосніжка і сім гномів», «Молодильні яблучка» тощо) Тут вже за правильну відповідь можна заслужити і ціле яблуко. А коли в руках кілька яблук, саме час їх розглянути уважніше і порівняти між собою — гра зі сполучником а — «Порівняй два яблука» (перше яблуко жовте, а третє — червоне; одне солодке, а інше з кислинкою; у першого коричневе насіння, а у другого — біле і т. д.) Аналогічно можна обіграти будь-який предмет, ситуацію, які, безумовно, будуть корисні для розвитку дитячого мовлення.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ І МИСЛЕННЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Досить часто мами віддають свою дитину в дитячий садок тому, що «дітей там навчають». Загалом, це вірно, але ж малюкам так добре вдома! І для дитини, і для мами так важливо грати разом! Батькам важливе відчуття любові і близькості і те особливе розуміння дитини, яке можна знайти тільки в грі з ним. Для малюка гра з мамою - радісний і комфортний спосіб пізнати світ.

Перше і головне питання для мами - чому навчити? Сьогодні 3-4-річний «знавець» без труднощів справляється з телевізором і мікрохвильовкою, шльопає по клавіатурі комп'ютера і кнопках мобільного телефону. І все ж світ навколо нас не змінився в тому сенсі, що кожна дитина відкриває його для себе індивідуально. Тому почнемо спочатку.

Помітно полегшить життя педагогу - систематизація. Без втрат передати дитині найважливіші знання про світ вдасться, тільки розклавши їх по поличках. Привчіть дитину (і себе) до того, щоб заняття з нею були щоденними, хоча б по 10-15 хвилин. Деякі вправи можна виконувати по дорозі в магазин або в транспорті, можна задавати дитині питання і завдання при щоденній роботі по дому, тобто в повсякденному житті. Не шкодуйте на заняття часу, воно потім у багато разів окупиться!

Перш за все займіться вивченням предметів та їх якостей. Для зручності спілкування допустимі тематичні уроки - «одяг», «посуд», «меблі», «транспорт» і т.д., а також навчальні ігри - «Ведмедик одягається», «Я мию посуд», «Квартира для ляльки» і т.д. Ці найпростіші приклади поволі приведуть до суті: малюк починає вільно орієнтуватися в формах, кольорах, подібності та відмінності, навчиться характеризувати предмет і його дію, порівнювати декілька предметів, співвідносити розмір, матеріал. Буде збагачуватися словниковий запас.

Один з основних розділів домашнього навчання - розвиток мовлення. Відомо, що діти базікають без угаву, ще коли їм це за віком не притаманно. Зовсім іншу реакцію, однак, викликає більш старша дитина, що говорить наприклад, про жуйку: «пожувати і покладу на стіл». Щоб подібного не сталося, поясніть малюкові, як правильно вимовляти звуки і слова, будувати словосполучення і пропозиції. Не забудьте і про частини мови. До речі, вчені підрахували, що прикметників в мові дитини набагато менше, ніж іменників і дієслів. Заповнити прогалину допоможуть опису («Яка собачка?», «Який автобус?»). Ваша мета заохотити «учня» говорити багато і правильно.

Прогулянки на дачі і в місті теж можна використовувати для ігор і бесід з дитиною. У лісі або в парку намагайтеся максимально точно називати кольори листя, стовбурів, гілок. Якщо дитина бачить навколо тільки зелений колір, порівняйте забарвлення двох листочків з різних дерев. В очі відразу кинеться суттєва різниця. Ось тут і можуть з'явитися такі слова, як «світло-зелений», «темно-зелений», «смарагдовий», «салатний», «болотний», «жовто-зелений». Запропонуйте дитині відправитися на пошуки нових кольорів - вдивляйтеся разом, вдивляється, і тоді ви помітите, як змінюється листя  від потрапившого на нього світла, від порівняння  з іншими рослинами.

Знайдіть на галявинці три квітки (травинки, шишки). Спробуйте описати один з них, а дитина нехай здогадається, про який саме йде мова. Потім помінятися ролями.

Попросіть дитину визначити характер дерев. Почніть розповідати самі - нехай малюк помітить, що вони не схожі один на одного. Одне - величаво-урочисте, інше - відчайдушно-веселе, третє - трагічно сумне.

Запропонуйте малюкові знайти два однакових листка (квітки, камінця). Якщо він впорається, розгляньте їх уважно. Нехай дитина переконається в тому, що, як би не були схожі предмети, в кожному є неповторне відміну. Коли малюк зрозуміє, наскільки різноманітна природа, попросіть його відшукати два різних листка. Дитина з радістю принесе вам великий листок клена і маленький березовий, запевняючи, що вони не схожі один на одного. Досліджуйте їх разом і ви побачите, що обидва вони тонкі, з прожилками, обидва ростуть на дереві, їх форми різні, але зовсім інші, ніж у м'яча або будинку.

Можна пограти з дитиною в гру «Що на що схоже і чому?» Гуляючи по лісі, задавайте їй такі питання: «Листя на що схоже? Чим? На що схожі пеньок, квітка, гілка? » Відповідайте самі, але слухайте уважно і дитини. Адже у наших малюків таке безпосереднє творче сприйняття!

Можна трохи видозмінити гру, приділяючи більше уваги подібністю різних предметів: «Чим листя схоже на папір?» (Товщиною, легкістю.); «А на траву?» (Кольором.); «А на краплю?» (Формою.)

Багато ігор мають комбінований характер, що виражається не тільки в збагаченні словника, але й активізації вищих психічних функцій (пам'яті, уваги, мислення, моторики). Пограйте зі своїм малюком, доставте йому радість!

«Четвертий зайвий»

Для гри знадобляться чотири картинки із зображенням предметів, три з яких відносяться до одного узагальнюючого поняття. Ви розкладає їх перед дитиною і пропонуєте визначити, які підходять один до одного і чи можна назвати їх загальним словом, а яка з картинок зайва і чому. Набір може бути різноманітним, наприклад: чашка, блюдце, тарілка і яблуко; ведмідь, кінь, собака і курка; ялинка, береза, дуб і риба. Якщо дитина не розуміє завдання, задавайте йому навідні запитання, попросіть назвати відомих йому тварин (птахів, риб), овочі (фрукти).

Можете підібрати картинки з предметами, що відносяться до загального поняття, але відрізняються (наприклад, «береза», «дуб», «липа», і «ялина»). Ця гра призначена для розвитку логічного мислення дошкільника.

«Загублена іграшка»

Підберіть і поставте на стіл п'ять-шість невеликих іграшок. Запропонуйте малюкові запам'ятати їх, а потім на кілька секунд закрити очі. В цей час приберіть одну з іграшок і попросіть дитину вгадати, що ви сховали. Якщо вона відповість правильно, поміняйтеся ролями. Якщо дитині важко запам'ятати відразу таку кількість іграшок, почніть гру з трьох-чотирьох, поступово збільшуючи їх число. Якщо малюк справляється із завданням, ускладнюйте завдання, змінивши іграшки на картинки із зображенням предметів (наприклад, з дитячого лото).

Запропонуйте синові чи доньці запам'ятати послідовність розташування іграшок на столі (яка за якою стоїть). Потім непомітно поміняйте дві-три з них місцями. Попросіть вгадати, яка іграшка займає не своє місце.

Така, на перший погляд, проста гра допоможе малюку в розвитку пам'яті та уваги, вміння зосереджуватися.

«Знайди звук»

Якщо дитина вже знайома з літерами, можна запропонувати їй гру в «звуки». Дорослий називає слово, а дитина відповідає, який звук перший, який останній, які ще звуки він чує. Якщо малюк добре справляється, можна попросити його промовляти запропоновані слова по звуках; придумувати слова, в яких, наприклад, звук «а» стоїть на початку, в кінці або в середині. Можна помінятися з дитиною ролями, щоб він сам давав завдання і перевіряв його виконання.

Гра розвиває фонематичний слух, готує малюка до навчання читанню. Грати в неї можна по дорозі в дитячий сад або в магазин.

«Каракулі»

Для цієї цікавої гри знадобляться аркуш ватману або шматок шпалер і фарби. Дайте малюкові аркуш паперу і фарби і дозвольте малювати руками все, що він захоче. Можете приєднатися до цього «неподобства». Таке заняття сприяє розслабленню, зняттю напруги, емоційної розрядки. А головне - ви разом.

Для розвитку мовлення дитини і формування інтересу до читання необхідно пам'ятати, що потрібно використовувати кожну можливість спілкування з ним: розмовляти про його і свої справи, про те, що він побачив або почув, про прочитане, відповідати на питання. Обов'язково слід регулярно читати дитині дитячі вірші, оповідання, казки, повісті, загадки. У нього під рукою повинно бути достатньо матеріалів для читання і розглядання картинок. Самі батьки повинні подавати приклади регулярного читання книг, газет, журналів. Бажано записати дитину в дитячу бібліотеку, щоб він міг погортати книги на полицях і вибрати щось.

Частіше грайте з дитиною в різні ігри: сюжетні та настільні, зі словами і геометричним матеріалом. Не нав'язуйте йому ту чи іншу гру, запропонуйте - а він нехай вибере сам.

Дозвольте дитині вільно користуватися олівцями, фломастерами, ножицями, папером, клеєм і т.д.

Заохочуйте ігри з іншими дітьми. По можливості частіше водіть дитину в цікаві для нього місця: ліс, музей, театр, цирк, на ялинку, на ковзанку, в зоопарк і т.д.

Обмежуйте час перегляду телевізора. Маленькі діти можуть і хочуть вчитися - це незаперечний факт. У них спокійно співіснує наївність і мудрість, талант і невігластво. Дітей необхідно навчати в дома тому, що знання, отримані в перші роки життя, ніколи не зникнуть з пам'яті.