ГУРТОК З МАЛЮВАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИМИ ТЕХНІКАМИ "БАРВИСТИЙ  СВІТ"




Урахування віку дітей, розподіл занять.

 

Дана програма розрахована на дітей 5-6 го року життя. Заняття тривають 8 місяців - з вересня по травень, загальний обсяг - 36 практичних занять, тривалість кожного від 25 – 35 хв. , згідно з орієнтовним розподілом організації навчально-пізнавальної діяльності ДНЗ, заняття проводяться 1 – 2р. на тиждень.

 

Мета:

 

- викликати бажання спілкуватися з красою, насолоджуватися процесом створення краси;

- познайомити з різними техніками малювання; навчити правильно користуватися інструментами;

- ознайомити з розмаїттям кольорів і відтінків;

- учити відчувати зв’язок між собою і навколишнім світом.

 

Завдання:

-       сприяти вихованню творчої особистості;

-       здійснювати всебічний розвиток дитини;

-       розвивати асоціативно-образне мислення творчі здібності;

-       ознайомити з художніми засобами та прийомами малювання;

-       стимулювати інтерес і бажання займатися зображувальною діяльністю;

-       розвивати творчу уяву, фантазію, вміння бачити незвичайне в плямах, випадкових   відбитках;

-       створювати цікаві образи, композиції;

-       виховувати бажання працювати колективно та вміння доводити розпочату до кінця, отримувати задоволення від своєї роботи;

 

- виховування художнього смаку й почуття гармонії.

Зміст програми

Віковий розподіл технік

 

В даний час в програмі використовуються техніки, які пропонуються з молодшого і середнього дошкільного віку, але вони також цікаві і можливі для дітей старших дошкільників. І ті техніки, які доцільні лише в старшому віці.

У молодшому віці - різновиди кляксографії, малювання долоньками, пальчиком, кулачком, відтиснення зім'ятим папером, поролоном, сірниковою коробкою, «печатками».

Середній дошкільний вік - до вищезазначених додаємо відбиття листям, малювання жорстким напівсухим пензлем, восковою крейдою чи свічкою, малювання з використанням шаблонів та трафаретів, набризк.

 

Старший дошкільний вік - крім уже відомих дітям технік, використовуємо нові - малювання свічкою з пропискою аквареллю, гуашшю, граттаж (гравіювання), пуантилізм, пастель, малювання по вологому, акватипія предмета, пейзажна, роздмухування крапель, ниткографія, батик.

Орієнтовне перспективне планування

 

Місяць

Тема заняття техніка

Освітні завдання

Художній

матеріал

Вересень

1

Вдячність

літечку

Викликати в дітей бажання передавати вдячність літу малюнком. Нагадати техніку знайомим художнім матеріалом.

Кольорові

олівці,

фломастери,

воскові

крейдочки

 

2

Клякса - малякса

Ознайомити з технологією та прийомами «кляксографії» Дати змогу малятом побачити, що злиття кількох фарб зумовлює казкові перетворення, відкриває простір фантазії. Заохочувати змішувати і добирати фарби. Розвивати відчуття кольору, збагачувати уявлення про колірну гаму.

фарби

 

3

Чарівна квітка (з половинки ціле)

заохочувати створювати композицію, використовуючи при цьому малювальний прийом - з половинки ціле. Розвивати фантазію, художні здібності і творчий підхід.

фарби

 

4

Чудові квіти малювання долонею, ребром та пальцями рук

Заохочувати малювати квіти долонею, ребром долоні, подушечками пальців і суглобами зігнутих пальців.

набір

гуашевих

фарб

Жовтень

5

Смачний

натюрморт

(пуантелізм)

заохочувати дітей малювати з натури натюрморт з фруктами, познайомити з пуантелізмом (заповнення площини крапками патчком, від світлого до теплого кольорів)

фарби, вушні палички

 

6

Дружна

сімейка

(штампування

картоплею)

вдосконалювати навички дітей при малюванні в техніці «штампу». Розвивати вміння створювати композицію.

гуашеві

фарби для

штампу,

картопля

різної

величини

розрізана

навпіл

 

 

 

 

7

Дерево 3 осінньою шапкою (тампонування)

познайомити з технікою тампонування в малюванні крони дерев, кущів, трави. Закріпити відтінки теплих кольорів

губки

гуашеві

фарби

 

 

8

Осінь - чарівниця (друкування листям)

заохочувати дітей створювати осінні композиції за допомогою відбитків листя. Вчити складати композицію з осінніх листочків різних за кольором, формою і величиною.

гуашеві

фарби

засушені

листочки

різні за

величиною і

формою

 

Листопад

9

Спалах

хризантем

(воскографія)

показати дітям красу хризантем, учити розуміти мову квітів у барвах, формах, ароматах. Викликати надхнення і бажання виразити свої враження в натюрморті сполучених технік акварелі і воскових крейдочок

воскові

крейдочки

акварель

 

 

10

Пишається над водою червона калина (монотипія, відбиток у воді)

познайомити дітей з технікою монотипія (відбиток у воді). Закріпити вміння малювати дерева, кущі, потім згинати листи аркуша навпіл і робити відбиток на другий зволожений бік аркуша. Розвивати вміння будувати композицію

фарба

акварель,

губкиї

 

 

11

Туманний ранок (пастель)

Показати дітям красу осіннього туману. Познайомити дітей із пастеллю, технікою малювання нею. Спонукати передавати особливості пізньої осені в малюванні пастеллю. Розвивати естетичну насолоду від творів живопису, музики, поетичного слова, акуратність під час малювання.

акварельні

фарби

пастель

 

 

12

Пухнаста

тваринка

(набивання)

Ознайомити з анімалістичним жанром. Заохочувати малювати пухнастих тварин у техніці набивання. Розвивати творчу уяву, дрібну моторику рук

набір гуаш.фарб чорна туш, пензлики для клею

 

Грудень

13

Візерунок на вікнах

(воскографія)

Зацікавити дітей створенням чарівного малюнка - невидимки у техніці малювання свічкою. Показати дітям красу морозних узорів і викликати бажання фантазувати. Спонукати складати абстрактивні узори засобом «не відриваючи руки». Восковою крейдочкою або свічкою, зафарбувати аркуш аквареллю.

гуаш синього або

фіолетового

кольорів;

свічки

губки

 

 

14

Зоряна ніч (воскографія)

Удосконалювати вміння у техніці воскографії. Промальовувати композицію простим олівцем, обведення свічкою, зафарбувати аркуш аквареллю.

гуаш синього або

фіолетового кольорів; свічки; губки; пр. олівець

 

 

15

Про що мріють зимові дерева (тампонування, роздмухування плям)

Познайомити з технікою роздмухування плям в одному напрямку через трубочку, одержуючи стовбур дерева або куща, штампонувати крону дерева, сніг навколо. Познайомити з відтінками білого кольору, з їх утворенням.

набір гуашевих фарб, губка, трубочка, м. ложечка

 

 

16

Зелене диво

малювання

(зубною

щіткою,

набризк)

Показати красу вічнозеленого дива, спонукати відтворювати його особливості в малюнку за допомогою жорсткого пензля або зубної щітки. Доповнюючи сюжет в техніці набризк

набір гуаш, фарб, пензлик для клею або зубна щітка, стек.

 

 

17

Новорічна казка (різні техніки)

Згадали красу новорічного свята. Заохочувати колективно створювати малюнок, комбінуючи різні технології малювання

пестель,

кольорові

крейдочки,

воскові

крейдочки,

акварель,

гуаш,

тампончик із поралону, олівці

 

               

 

Січень

18

Різдвяна ніч (воскографія)

Познайомити із святковими традиціями Різдва, показати дітям красу любові в природі та мистецтві. Викликати бажання передавати свої почуття в малюнку, поєднуючи техніку малювання аквареллю і восковими крейдочками.

акварель,

воскові

крейдочки

 

19

Зимові фантазії

акватипія

(предмет)

Познайомити з технікою малювання «акватипія». Заохочувати створювати палітру з відтінків білого кольору, бачити у відбитках щось знайоме, домальовувати деталі. Розвивати уяву, творчість, бажання експериментувати у цій техніці.

аркуш

синього або фіолетового кольору, розчин мила, клейонки або пластик, гуашеві або акварельні фарби.

 

20

Зимові фантазії (сюжет)

Продовжувати працювати в техніці «акватипія», накладаючи на весь пластик розчин мила і розфарбовувати його для майбутнього зимового пейзажу. Домальовувати потрібні деталі. Розвивати асоціативну уяву, фантазію

аркуш

синього або фіолетового кольору, розчин мила, клейонки або пластик, гуашеві або акварельні фарби.

Лютий

21

Зайчик і місяць (пастель)

Продовжувати малювати пастеллю, технікою малювання нею. Спонукати передавати в малюнку особливості зайчика. Виховувати бережне ставлення до малюнка, акуратність під час малювання.

пастель,

акварель

 

22

Зимова ніч (граттаж)

Познайомити з технікою гравіювання, заохочувати створювати зимовий нічний пейзаж. Вчити видряпувати задумані предмети

білий картон, свічка, синя чи чорна туш, рідке мило, списана ручка

 

 

23

Свято

Валентина

(граттаж)

Познайомити з історією свята Валентина. Продовжувати працювати у техніці граттаж, учити прикрашати візерунками листівки засобом видряпування.

заготівки листівок, вирізані у формі серця, свічка,

червона синя туш, дротик (або списана ручка)

 

24

Улюблена

іграшка

(ниткографія)

Ознайомити дітей з технікою малювання ниткографія. Спонукати дітей бачити образи в абстрактному зображенні, домальовувати деталі. Викликати інтерес до експериментування з різними образотворчими матеріалами.

відрізок

грубої нитки

25-30 см.

набір

гуашевий,

акварельні

фарби

Березень

25

Букет квітів

(роздмухування

крапель)

Познайомити дітей з осЬбливостями весняних фарб. Заохочувати малювати букет для матусі з допомогою роздмухування крапель фарб, домальовувати листочки і стебла.

набір фарб, трубочка, м. ложечка

 

26

Дерево

пробуджується (монотипія відбиток у воді)

Показати красу ранньої весни на пробудженні дерев. Заохочувати малювати на одній частині аркуша, потім робити відбиток на другий зволожений, бачити відображення дерев в талій воді.

фарби

акварель,

губка

 

27

Приліт птахів (пастель)

Продовжувати малювати пастеллю. Заохочувати передавати в малюнку різні рухи птахів. Виховується акуратність під час малювання.

пастель

 

28

Прикрасимо сукню Весни (різні техніки)

Заохочувати дітей створювати візерунки на площині за допомогою штампів, самостійно добирати та підбирати кольори та елементи декору.

воскові

крейдочки

акварель

гуаш

тампончики із поролону олівці

Квітень

29

На загадковій планеті (по вологому)

Заохочувати дітей самостійно створювати фантастичне зображення невідомої планети у техніці малювання «по мокрому», отримувати малюнки з колірними переходами, нечіткими контурами й доповнювати деталями або цілими об’єктами після висихання аркушу.

акварельні

фарби

губки

фломастери

 

 

ЗО

Царство золотої рибки (акватипія)

Заохочувати зображувати золоту рибку в підводному царстві, створювати і прикрашати акватипію декоративним малюнком. Удосконалювати навички декорування пальчиком, древком і ворсом пензлика.

набір фарб розчин мила пластик

 

 

31

Дерева у цвіту (набивання та малювання квачиком)

Удосконалювати навички роботи у техніці набивання та малювання квачиком. Викликати захоплення від квітучої землі.

набір гуаш, фарб.,

пензлики для

клею,

кавчики

 

 

32

Чому сміються

тюльпани

(малювання

пальчиком,

долонею,

ребром)

Захопитись красою тюльпанів, заохочувати малювати їх пальчиком, долонею і ребром долоні. Спонукати до самостійного утворення червоних відтінків

набір

гуашевих

фарб

 

Травень

33

Березовий гай (пуантелізм)

Заохочувати зображувати особливості характеру берізки в пейзажі в техніці пуантелізма

гуашеві фарби, вушні палички

 

 

34

Дружба

кольорів у бузку

(акватипія)

Заохочувати малювати букет квітів, поєднуючи техніку акватипію і домальовування пензликом. Закріпити створення лагідного і ніжного бузкового кольору

набір гуашевих фарб, розчин мила, пластилін

 

 

35

Метелик

(батик)

Познайомити з технікою малювання по тканині «БАТІК» Заохочувати зафарбовувати предмет спец, фарбами, (або акварельними),

рамка та п’яльця, резерв, пр.олівець

 

               

  

 

 

 

вдивляючись в їх цікаве розтікання і поєднання кольорів

 

 

36

Квітка (батик)

Продовжувати працювати в техніці батик

рамка та п’яльця, резерв, пр.олівець

  

Результативність:

дитина отримує позитивні емоції;

дитина активізує художній потенціал;

привчається до творчості;

розвиває самостійність;

розвиває уявлення;

дрібну моторику рук;

проявляє індивідуальність (немає однакових робіт);

позбувається психологічних меж, страхів (раптом не вийде так, як потрібно).

Якщо ми навчимо дітей помічати красу навколо себе, бачити незвичайне у звичайнісінькому, дивуватися, захоплюватися красою, то подаруємо майбутньому людей, спроможних оберігати світ як диво і створювати красу своїм життям.

 

Прекрасна людина, яка створює красу! А дитина, яка живе у світі лише 5 років і вже відчула його красу, увібрала її у свою душу і відтворила свої почуття у малюнку - це справжній талант! Ці малюнки - шедевр.