27.03 2018 відбулася Інноваційна платформа з теми "Розвиток комунікативних умінь дітей дошкільного віку з елементами вивчення англійської мови", яку провела для педагогічних працівників керівник гуртка з англійської мови Кіптенко Жанна Вікторівна

15.03.2018 року відбулося засідання атестаційної комісії. В цьому році атестувалося 9 педагогів, 4 педагоги атестуються вперше, один педагог підвищів свою категорію, 4 підтвердили раніше присвоєні категорії.


План  проведення засідання педагогічної ради з проблеми

«Упровадження економічної освіти в роботу з дітьми дошкільного віку»

 

1.     Аналіз виконання рішення попереднього засідання педагогічної ради.

Супрун В.В., завідувач

2.     Первинний економічний досвід – необхідна умова й результат економічної соціалізації та виховання дітей.

Доповідач Супрун В.В., завідувач

2.1   Сучасні підходи до організації роботи з економічного виховання. Міжнародна програма соціальної  та фінансової освіти дошкільників «Афлатот».

                  Кордюк Н.В., вихователь-методист

2.2. Трудове виховання – підґрунтя економічної освіти дошкільників.

                  Паляниця К.В., вихователь

2.3. Гра як засіб економічної соціалізації дітей старшого дошкільного віку.

Комісар А.Ю., вихователь

2.4. Вплив економічного виховання дітей дошкільного віку на освіту сталого розвитку.

Іващенко І.С., вихователь

         2.5. Економічний аспект національно-патріотичного виховання.

                            Доценко Г.М., вихователь

         2.6.Єдність сімї та дошкільного закладу – умова успішного економічного виховання.

                            Середа О.Л., вихователь

 

3.     Ділова гра «Бюро педагогічних ідей». Презентація творчих завдань, ігрових та дидактичних посібників з економічного виховання»


В рамках підготовки до проведення педагогічної ради були проведенні колективні перегляди занять

1. Заняття з логіко-математичного розвитку з елементами сюжетно-рольової гри "Лісовий банк". 

Доценко Г. М.

2. Економічна гра "Подорож в країну економіки"

Комісар А. Ю.

3. Соціально-економічне виховання шляхом творчої гри "В кафе у Мухи Цокотухи"

Середа О. Л.

4. Заняття соціально-економічного спрямування з використанням пошуково-дослідницікої діяльності "Пригоди дошкільнят на планеті Водолюбів"

Іващенко І. С.


В рамках проведення тижня української

 мови був проведена літературна кав'ярня "Моє ти диво калинове, коханна материна мова"

З 1 січня 2018 року почав свою роботу гурток "6 цеглинок".

 

Взаємозв'язок із Комунальним закладом Сумської обласної ради - обласним центом позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

Скачать
img108.pdf
Adobe Acrobat документ 909.0 KB
Скачать
img107.pdf
Adobe Acrobat документ 931.2 KB

31 січня було проведено засідання «Школи молодих батьків» з проблеми : «Розвиток мовлення дітей раннього віку»


23 січня в рамках роботи творчої групи проведено тренінг для вихователів «Методика застосування засобів та прийомів мнемотехніки»


03.01 2018 було проведено майстер – клас «Використання нетрадиційних технік під час малювання пейзажу». Вихователі творчо підійшли до своєї роботи, отримавши елементарні навички використання нетрадиційних технік малювання, вони читали вірші про чудову пору року зиму і створювали пейзажі відповідно до їх змісту. В колективі панувала творча атмосфера, педагоги отримали велике задоволення від своєї роботи та бажання передавати свої вміння дітям.


Майстер клас для педагогів. Елементи фітнесу у фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми.

План

 

заходів щодо запровадження Концепції Нової української школи ДНЗ №21 «Волошка»
на 2017- 2018 рр.

 

 

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

 

І. Організація методичного супроводу

 

 

1.

Провести обговорення Концепції Нової Української школи з педагогами закладу та батьківською громадськістю.

жовтень 2017 року

Завідувач, вихователь-методист

2.

Організація участі педагогічних працівників у методичних заходах з щодо підготовки педагогів до впровадження Концепції Нової української школи

Протягом 2017-2018

навчального року

Вихователь-методист

3.

Створення та розміщення на сайті  дошкільного закладу матеріалів щодо впровадження Нової української школи

Постійно, протягом  року

Комісар А.Ю.

4.

Взяти участь у обговоренні доповнень до Закону України «Про дошкільну освіту»

Листопад 2017

Вихователь-методист

5

Забезпечити участь педагогів закладу у тематичних тренінгах, семінарах, вебінарах з даної проблеми

Протягом року

Завідувач, вихователь - методист

6.

Провести засідання робочої групи у формі «Круглого столу» з проблеми «Новий освітній простір»

Січень 2018

Завідувач, вихователь-методист

7.

Провести семінар для педагогічних працівників закладу «Вивчаємо Закон України «Про освіту»

Жовтень 2017

Завідувач, вихователь - методист

8.

Провести спільні заходи з вчителями початкових класів щодо організації роботи з наступності дошкільної та початкової освіти в умовах Нового освітнього простору

Грудень 2017

Вихователь-методист

9.

Розробити методичні рекомендації для вихователів старших груп щодо створення освітнього середовища «Новий освітній простір»

Лютий 2018

Вихователь-методист

10.

Забезпечити якість навчально-пізнавальної діяльності дітей відповідно до вимог нового Закону України «Про освіту»

 

Протягом року

Вихователь-методист, вихователі

 

2.Матеріально-методична база

 

 

1

Узагальнення матеріалів з аналізу навчально - методичного забезпечення груп відповідно до Переліку іграшок та ігрового матеріалу відповідно до листа МОН України від 27.11.2007 № 1/9-470

Жовтень 2017

Вихователь-методист

2

Організація роботи по створенню сучасного освітнього простору з метою якісного переходу дошкільника до умов Нової школи.

Протягом 2017-2018 навчального року

Завідувач, вихователь-методист

3

Забезпечити заклад оргтехнікою для оперативного видруку навчальних матеріалів.

Протягом року

Завідувач, вихователь-методист

 

ІІІ Психолого-педагогічний супровід

 

 

1

Вивчення інформаційно-методичних матеріалів з питання особливостей організації навчально-виховного процесу  в старших групах

Протягом 2017-2018 навчального року

Практичний психолог

2

Вивчення психологічної готовності дітей старших груп до навчання в школі

Січень-травень 2018

Практичний психолог

3

Проведення засідання педагогічної ради з питання «Готовність дітей до навчання в школі»

Травень. 2018 року

Завідувач, вихователь-методист

 

ІV  Робота з батьками

 

 

1

Проведення бесід, консультацій із батьками майбутніх першокласників

Жовтень 2017,

Лютий 2018

Вихователь-методист

2

Провести батьківські збори для батьків вихованців старших груп «Нова українська школа. Сучасний освітній простір»

Жовтень 2017

Вихователь - методист



Програмно-методичне забезпечення

Навчально-виховна діяльність в закладі здійснюється за освітньою програмою розвитку дітей від двох до семи років «Дитина», відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Назва програми акцентує увагу на особистості дитини, пріоритетності її інтересів, бажань і потреб перед амбіціями дорослих. Програма є освітньою, тобто базується на положенні про те, що освіта веде за собою розвиток.

Програмові завдання структуровані за лініями Базового компонента дошкільної освіти. Назви  розділів Програми відповідають назвам освітніх ліній інваріативної складової Державного стандарту дошкільної освіти, а саме: «Особистість дитини», «Мовлення дитини», «Дитина в соціумі», «Гра дитини», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в світі культури», - та варіативної складової, зокрема: «Подорожуємо в світ англійської мови», «Комп’ютерна грамота», «Шахи», «Хореографія».

Групи компенсуючого типу для дітей з порушенням слуху працюють за програмами:

            Програмою розвитку дітей дошкільного віку зі зниженим слухом «Стежки у світ» ( груп компенсуючого типу для слабочуючих);

            Програмою розвитку глухих дітей дошкільного віку (група компенсуючого типу для глухих дітей);

 Відповідно до пріоритетних завдань роботи дошкільного закладу вихователі  використовують парціальні програми:    

Програму з морального виховання дітей дошкільного віку « Скарбниця моралі»;

            Програму національно – патріотичного виховання дітей дошкільного віку « Україно – моя Батьківщина»;

            Програмою з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати».

 

 

Скачать
osvitnya-programa-ditina-nmc.pdf
Adobe Acrobat документ 1.3 MB

Здійснення соціального патронату

На виконання п. 2 ст. 11, п. 2 ст. 19 Закону України «Про дошкільну освіту», наказу управління освіти і науки Сумської облдержадміністрації від 23.12.2003 року № 603, наказу управління освіти і науки Сумської міської ради від 16.05.2017 № 439 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» та з метою вивчення контингенту дітей, які не відвідують дошкільні навчальні заклади», відповідно до наказу по дошкільному закладу від 21.05.2017 № 30 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» було проведено облік дітей дошкільного віку, які проживають по мікрорайону дошкільного закладу № 21 «Волошка».

Мікрорайон дошкільного закладу:

Вулиці: В.Чорновола, Павлова, Іллінська №51/в, №51\г, №51\1, Іоанна Павла ІІ, Пирогова. Макаренка, Фучика, Смирнова, Ломоносова, Луганська, Лобачевського

Провулки: Олега Кошового

По мікрорайону ДНЗ проживає 224 дітей дошкільного віку. З них:

-          віком від 0 до 1 – 11

-          віком від 1 до 2 – 21

-          віком від 2 до 3 – 20

-          віком від 3 до 4 – 45

-          віком від 4 до 5 – 35

-          віком від 5 до 6 –38

-          віком від 6 до 7 – 54

Кількість дітей, яким станом на 01.09.2017 року виповнюється 6 років – 54 дитини.

Охоплено дошкільною освітою – 141 дитина, з них:

-          дошкільними навчальними закладами – 131

-          консультаційною групою «Разом з мамою» - 9

-          соціальним патронатом у дошкільному закладі – 1дитина.

Навчаються у загальноосвітніх закладах – 54 дітей.

По мікрорайону проживає 38 дітей 5-тирічного віку, з них:

-          відвідують дошкільні заклади – 37 дітей.

-          група соціального патронату при дошкільному закладу – 1

Із 54 дітей, яким станом на 01.09.2017 року виповнилось 6 років – 54 розпочали навчання в школах.

Не охоплено дошкільною освітою 11 дітей віком від 0 до 1 року та 18 дітей віком від 1 до 2 років.

За даними обліку по мікрорайону проживає 1 дитина з порушенням опорно-рухового апарату, 1 – затримка психічного розвитку, які відвідують спеціалізовані дошкільні заклади. 


Моніторинг якості засвоєння знань

У вересні був проведений моніторинг якості засвоєння  програмових завдань. У результаті  початкового моніторингу було встановлено, що з найбільш сформованих вимог освітньої лінії «Особистість дитини» є орієнтування в ознаках статевої належності (95%) та оперування займенником «Я» з вирізненням себе з поміж інших (87%). Це свідчить про сформованість самосвідомості, що характеризує високий ступінь психологічної зрілості дошкільника. Аналіз результатів моніторингу засвідчує, щ 73% дітей сформована компетентність цілісного ставлення до власного здоров’я, а у 22%  зазначено часткове розуміння здорової особистості. У 5%  дітей зовсім не сформоване поняття, яке значення має здоров’я  для повноцінної життєдіяльності.

            За результатами моніторингу 75% дітей старшого дошкільного віку знають правила безпечної поведінки і намагаються їх виконувати , решта – 25% знають, але ігнорують їх виконання. Більшість вихованців (72%) опікуються своїм здоров’ям. Отже, позитивна динаміка щодо зацікавленості вихованців до збереження свого фізичного, психічного та соціального здоров’я свідчить про ефективність проведення цілеспрямованої роботи вихователів з формування ціннісного ставлення дітей дошкільного віку до власного здоров’я.

            Аналіз роботи за освітньою лінією «Дитина в соціумі» свідчить про те, що вихователі основну увагу приділяли ознайомленню дітей з соціальним світом, допомагали їм здобувати соціальний досвід та зрозуміти своє місце в соціумі як активного учасника.

            За результатами спостереження, моніторингу знань старших дошкільників 75% дошкільнят зорієнтовані на спілкування та взаємодію з дітьми, чуйно ставляться до інших людей, а 25% дітей лише ситуативно готові взаємодіяти з дорослими людьми різного віку.

            За результатами моніторингу показник виховання дружніх стосунків виявився таким:

-          68% дітей прагнуть бути справедливими і відповідальними;

-          27% дітей частково прагнуть до того, щоб відносини були коректними;

-          5% дітей не будують стосунки з однолітками на принципі толерантності.

            Бесіди з дітьми, спостереження за самостійною, ігровою діяльністю свідчать про те, що 71% вихованців виявляють інтерес і прагнення брати участь у будь-якій спільній справі; 63% можуть дати оцінку вчинків та взаємин людей, орієнтуючись на моральні стандарти, при цьому 5% зовсім не мають сформованих зазначених здібностей.

            Найефективніше процес соціалізації в дошкільному дитинстві здійснюється через гру. Спостереження за дітьми під час організованої та самостійної ігрової діяльності підтверджує, що майже 90% дітей зацікавлено ставляться до ігрової діяльності, але практично четверта частина (25%) лише частково виявляють імпровізацію, реалізовуючи власні ігрові задуми. Причиною такого стану самодіяльної творчої гри є відсутність навичок спільної взаємодії та спілкування з однолітками.

            Аналіз засвоєння вимог освітньої лінії «Гра дитини» дає підстави вважати, що ігрова діяльність дітей  в закладі організована на достатньому рівні.

            Аналізуючи показники компетенції дошкільників за освітньою лінією «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» Базового компонента дошкільної освіти та виконання завдань програми «Дитина» з розділу «Очка бачать, вушка чують», «Математична скарбничка» свідчить про те, що тільки 3 дітей раннього віку (5%) мають високий рівень засвоєння сенсорних знань, 31 дитина (56%) – достатній,  20 (36%) – середній, 1 дитина (2%) – низькій рівень. Уміють порівнювати кольори 45 дітей (82%), 9 дітей (16%) – частково виконують це завдання, 1 (2%) – зовсім не виконують; класифікують предмети за ознаками  40 дітей (73%), частково виконують це завдання 10 дітей (18%) і 5 дітей (9%) зовсім не виконують. Із 231 дитини дошкільного віку високий рівень сенсорно-пізнавальної компетенції мають 25 дітей (11%), достатній – 69 (30%), середній – 10 (44%), низький – 36 (15%) дітей.

            Ці показники вказують на тривожні тенденції особистісного розвитку дітей, оскільки пізнавальна активність безпосереднім чином вказує на спрямованість дитини до пошуку різноманітних способів дії в ситуації та на потенціальні можливості дитини у пізнанні світу.

            Освітня лінія «Мовлення дитини» передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою в різни життєвих ситуаціях. Саме на це і були спрямовані зусилля педагогічного колективу.

            Аналіз цільових спостережень за освітнім процесом дошкільного закладу дає підстави стверджувати, що 71% дошкільників володіють фонематичним складом мовлення. У групах визначається позитивна динаміка щодо вільного володіння основними комунікативними навичками, умінням підтримувати розпочату розмову. Практично 65% дітей вживають слова різної складності, з конкретним, прямим і переносним значенням. Складають різні види розповідей 70% дітей, вживають всі частини мови 85%, мають збалансований словниковий запас 57% дітей, здійснюють звуковий та складовий аналіз слів 55 дітей старшого дошкільного віку (98%).

            Аналіз результатів роботи за освітньою лінією «Дитина у природньому довкіллі» засвідчую, що 88% дошкільників обізнані з природнім довкіллям, 75% мають загальні уявлення про життя людей, тварин. Практично 80% сприймають природу як цінність, виокремлюючи позитивний та негативний вплив людської діяльності на стан природи. Майже 85% дітей знають про необхідність дотримання людиною правил до природокористування. При цьому у 75% дошкільників сформовані навички піклування про збереження, догляд та захист природного довкілля.

            У результаті аналізу роботи щодо виконання вимог освітньої лінії «Дитина у світі культури» виявлено, що у 231 дитини дошкільного віку (92%) проявляється інтерес до мистецтва, діти володіють необхідними технічними прийомами для передачі своїх почуттів у малюнку, ліпленні, аплікації. І лише  у 190 дітей (76%) сформовані комунікативні навички спілкування з приводу змісту і краси твору. На жаль естетика мовленнєвої культури частково розвинена лише у 80 вихованців (32%). Низькі показники соціально-культурного розвитку свідчать про недостатній рівень їх естетичного досвіду, стереотипність мислення, що обумовлюється використанням у навчальній роботі з дітьми здебільшого репродуктивних методів навчання.

            Аналіз роботи в групах раннього віку засвідчує, що педагоги значну увагу приділяють створенню належних умов та емоційного комфорту для всебічного розвитку найменших вихованців дошкільного закладу, збереження їх психічного та фізичного здоров’я. Проводиться робота по створенню сучасного предметно-розвивального середовища. В ігрових куточках зібраний ігровий, дидактичний матеріал, який забезпечує потребу дітей в русі, сенсорному, мовленнєвому, естетичному розвитку. Вихователі разом з дітьми мають можливість застосовувати їх у різних видах діяльності залежно від мети та завдань, які ставить вихователь. Про результати роботи вихователів свідчать результати моніторингу.

            Моніторинг розвитку дітей раннього віку показав, що переважна більшість дітей раннього віку мають належний рівень розвитку, є достатньо соціалізованими. Заслуговує на увагу рівень сформованості сенсорних еталонів. Діти опанували і навички конструктивно-будівельної, образотворчої діяльності. Дещо нижчий відсоток спостерігається щодо опанування культурно-гігієнічними навичками та рівня мовленнєвого розвитку. Всього вивченню підлягало 45 дітей, із них:

-          соціальний розвиток – 31 дитина (67%);

-          образотворча діяльність – 29 (64%);

-          конструктивна діяльність – 30 (66%);

-          культурно-гігієнічні навички, навички самообслуговування – 27 (60%)4

-          фізичний розвиток, рухи – 28 (62%);

-          сформованість сенсорних еталонів – 33 (73%);

-          активне мовлення – 26 (57%);

-          розуміння мовлення – 43 (95%).

 

            Проведення моніторингових досліджень якості реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми «Дитина» здійснюється відповідно до нормативних документів. Моніторинг навчальних досягнень дітей за допомогою  педагогічного діагностування здійснюємо тричі на рік: на початку навчального року (вхідний моніторинг), у середині (проміжний) та наприкінці навчального року (підсумковий). З метою проведення цілеспрямованого обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до освітніх ліній Базового компонента, вихователям було запропоновано за картками спостереження, відповідно до визначених критеріїв оцінити досягнення кожної дитини.


Майстер-клас для педагогів з йоги.

Йога вчить дисципліни, уміння концентруватись та допоможе долати поганий настрій.